Klare taal en heldere communicatie Instanties als de AFM dringen erop aan bij banken en verzekeraars. Maar ook consumenten eisen duidelijkheid. Ze zijn wars van blabla, loze termen en ingewikkelde vaktaal. Ze willen weten wat ze kopen, wat ze eten en waarin ze investeren. Openheid en begrijpelijke taal zijn daarom steeds belangrijker. Of het nu gaat om een webtekst, een etiket, een handleiding, een brief, een jaarrekening of een contract: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Moeilijke materie begrijpelijk maken: toegankelijk en vlot leesbaar voor de doelgroep. Dat is waar ik goed in ben. Ik vind het zelfs geweldig om te doen, omdat het zulk nuttig en dankbaar werk is.

Sfeervol schrijven Een boodschap kun je op verschillende manieren brengen. Inhoudelijk moet het kloppen, maar het gevoel dat de lezer eraan overhoudt, is minstens zo belangrijk. Wil je urgentie benadrukken en aanzetten tot actie? Wil je de doelgroep geruststellen? Of samenwerking bevorderen en draagvlak creƫren? Een tekst heeft vaak meerdere lagen en doelen. Me daarin verdiepen, met altijd de doelgroep in het achterhoofd, vind ik een mooi aspect van het schrijverschap.

Bel of mail me! Als je hulp nodig hebt bij het schrijven of redigeren van teksten. Denk aan webteksten, nieuwsbrieven of uitingen op social media, artikelen en interviews voor bijvoorbeeld vakbladen, personeelsbladen of magazines. Ik verzorg graag een (sfeer)verslag van je bijeenkomst of congres, maar help je ook met een brief, foldertekst, handleiding, speech of whitepaper.

Curriculum Vitae